Seeking a competitive advantage, some professional service firms (for example, firms providing advertising, accounting, or health care services) have considered offering unconditional guarantees of satisfaction.

경쟁우위를 얻기 위해서, 몇몇 professional service firms들은 (예를 들면, 광고나, 회계, 또는 건강 관리 서비스)들은 무조건의 고객만족보장을 고려했다.

Such guarantees specify what clients can expect and what the firm will do if it fails to fulfill theses expectations. Particularly with first-time clients, an unconditional guarantee can be an effective marketing tool if the client is very cautious, the firm's fees are high, the negative consequences of bad service are grave, or business is difficult to obtain through referrals and word-of mouth.

이러한 보장들은 어떤 고객들이 '고객이 무엇을 기대할 수 있는지'와 '만족을 실패할 경우 회사가 어떻게 해줄 건지'명시(specify)하고 있다. 특히, 첫 고객들의 경우, 이러한 무조건적인 보장은 아주 효과적인 마케팅 툴이 될 수 있다.
다음과 같은 경우: 고객이 '회사에 대해 못미더울 경우(cautious)', 회사에 지불하는 비용이 높은 경우, 서비스 결과가 나쁘면 치명적(grave)인 경우, 입에서 나온 말을 신뢰하기 어려운 비즈니스의 경우.

 

However, an unconditional guarantee can sometimes hinder marketing efforts. With its implication that failure is possible, the guarantee may, paradoxically, cause clients to doubt the service firm's ability to deliver the promised level of service.

그러나, 이러한 무조건적인 보장은 때때로 마케팅 효과들의 장애가 될 수 있다. 역설적으로 이러한 보장들은 실패할 수 있다는 암시와 함께 고객들로 하여금 회사가 그들이 약속한 수준의 서비스를 제공할 수 있는 능력이 있을지 의심하게 만든다.

It may conflict with a firm's desire to appear sophisticated, or may even suggest that a firm is begging for business. In legal and health care services, it may mislead clients by suggesting that lawsuits or medical procedures will have guaranteed outcomes.

이러한 것은 쫌 있어 보이려는(sophisticated: 세련된) 회사의 희망사항과 충돌하거나, 회사가 비즈니스를 위해 구걸하는 것처럼 보이게 할 수 있다(suggest: 암시, 연상시키다). 또한, 법률과 care 서비스에서, 이는 고객들로 하여금 medical procedures나 lawsuit의 결과를 보장할 것처럼 오해하게 할 수 있다.

Indeed, professional service firms with outstanding reputations and performance to match have little to gain from offering unconditional guarantees. And any firms that implements a commensurate commitment to quality of service is merely employing a potentially costly marketing gimmick.

사실, 잘나가거나 정말 잘 하는(outstand reputations and performance to match) professional service firms들은 이러한 무조건적인 보장을 통해 얻을 것이 별로 없다. 그리고, 단지 보편적인(commensurate) 질의 회사들이, 잠재적인 비용을 발생시키는 마케팅 눈속임을 사용하는 것이다.

Posted by kkckc
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